poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Internetowa rewolucja

Zastanawialiście się kiedyś czy mamy do czynienia z Internetową rewolucją? Co tak naprawdę to pojęcie oznacza? Dlaczego na terenie Uniwersytetu Gdańskiego studencie mieli styczność z przedstawicielami Google?

  Nasza mała przygoda z Google rozpoczęła się już rano (5 kwietnia 2011 roku) ,po wejściu na teren Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Musimy przyznać że całe to zamieszanie(zwłaszcza ze znalezieniem sali wykładowej) było dosyć przytłaczające. Widziałyśmy wielu ludzi z plakietkami i koszulkami Google, ale wciąż jeszcze nie wiedziałyśmy o co w tym całym zamieszaniu chodzi. Sprawa wyjaśniła się dopiero na ćwiczeniach z edukacyjnego zastosowania komputerów. Po zarejestrowaniu się i otrzymaniu naszej plakietki z imieniem i nazwiskiem mogłyśmy wejść na teraz imprezy zamkniętej jaką była Internetowa rewolucja.

Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu(i radości)  mogłyśmy rozpocząć "zwiedzanie" od relax zone (catering). W naszym uniwersyteckim bufecie oprócz drobnej przekąski, widziałyśmy również wstępny pokaz tworzenia różnych wariantów grafiki Google. Tym razem były to dwie urocze myszki;) Nie do końca jednak rozumiemy, w jakim celu został umieszczony ekran, który działał dokładnie jak kamera, ukazując nam osoby wchodzące do bufetu.

 Po wstępnym zapoznaniu się z kartą dań udałyśmy się do strefy "wsparcia". Tam, od jednej z pracownic Google", dowiedziałyśmy się jaka jest oferta Google dla studentów. Wstępne aplikacje można składać na czwartym oraz piątym roku studiów. Jeżeli jesteście zainteresowani, więcej informacji znajdziecie na stronie www.google.com/students. Informacje o całym projekcie znajdziecie na stronie www.DniRewolucji.pl.

Ze względu na szeroką ofertę wykładów, postanowiłyśmy również uczestniczyć w jednym z nich.
Proponowane wykłady dla wszystkich to:
* Rewolucja w wyszukiwarce-jak szukamy w 2011?
* Ty plus Internet to więcej niż przypuszczasz
*ROI, CPC, CTR-o co chodzi? Reklama w Internecie
*Internet i co z tego?
Proponowane wykłady dla studentów przedstawiają się następująco:
*Google jako pracodawca. Kultura, wartości firmy, rekrutacja
*Życie inżyniera w Google
Na wykładzie "Ty plus Internet to więcej niż przypuszczasz" dowiedziałyśmy się m.in. tego jak skutecznie sprzedawać w Internecie. Przedstawione zostało zestawianie różnych typów konsumenta oraz zostały udzielone wstępne wskazówki co do nazwy strony.

Pozostałe atrakcje, które oferowała nam firma Google to m.in. możliwość korzystania z serwisu Google maps oraz przeprowadzenie wywiadu z nami, a następnie umieszczenie go na Youtube.

Uważamy, że takie akcje są jak najbardziej potrzebne, jednakże nie jesteśmy pewne czy na terenie Uniwersytetu Gdańskiego powinny odbywać się imprezy zamknięte. Naszym zdaniem każdy student powinien mieć automatyczną możliwość uczestnictwa lub też powinien być łatwiejszy dostęp do informacji o rejestracji.

źródło: http://www.univ.gda.pl/pl/?id_wyd=4059

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz